7 Temmuz 2014 Pazartesi

Puanlandırılmış sınav kağıtları mutlaka öğrencilere gösterilmelidir.

Çoktan seçmeli test kağıtları hariç olmak üzere, diğer sınav kağıtlarını puanlandırdıktan sonra, dersin bir bölümünü ayırarak, sınav kağıtlarını öğrencilere dağıtıp, tek tek her sorunun doğru yanıtının ne olduğunun tartışıldığı bir oturum gerçekleştirmezseniz, en son ve en önemsiz amaç olan "puan verme" tek amaç haline gelir. Öğrenciler hatalarını kendi gözleriyle görmeli, doğrusunun ne olduğunu öğrenmelidir. Ayrıca, çok adil ve hatasız puanlandırma yapmış olsanız bile, kağıtları dağıtmazsanız, öğrencilerden bazıları her zaman "Ben filancayla aynı yazdım, ama daha düşük puan aldım" türünden söylentiler yayarlar. Üstelik, gerçekten de bir puanlandırma hatası olduysa, bırakın öğrenciler görsün ve itiraz etme şansları da olsun zaten. Öğrencilere kağıtları gösterme işi, "Kağıdını görmek isteyen varsa, gelsin göstereyim" şeklinde de olmaz, o zaman öğrencilerin cesaretine bırakmış olursunuz. Siz samimi olarak bir tehdit amacı taşımıyor olsanız bile, öğrencilerden bazıları "Ben aslında itiraz etmek istiyorum, ama edersem başıma bir iş gelir mi acaba?" gibisinden düşüncelere kapılır. Öğrencilere ders içinde sınav kağıtlarını dağıtıp, o kağıtlarla kısa da olsa mutlaka bir tartışma gerçekleştirin.

Hiç yorum yok: