25 Haziran 2014 Çarşamba

Tur şirketleri yoluyla yapılan gezilerde çok fotoğraf çekmek üzerine

Bir tur şirketi yoluyla turistik geziye çıkınca bence çok fotoğraf çekmek yerine, beş duyumuzu (benim için dört duyu*) olabildiğince çok kullanmak daha iyi. En sağlıklı ve değerli anılar o yolla biriktiriliyor bence. Çok fotoğraf çekenler bence sonrasında daha az şey anımsıyorlar. Zaten çoğunlukla o çektikleri fotoğraflara da bakmıyorlar, fotoğraflar bir yerlerde kalıp gidiyor. Üstelik İnternet'te de tamamen aynısını zaten bulabileceğiniz sözgelimi bir meydanın ya da binanın fotoğrafını çekmenin anlamı nedir ki? Sizin çektiğiniz fotoğraf ile İnternet'te kolayca bulunan arasında bir fark olsa anlarım da, çoğunlukla fark da olmuyor. Çok az sayıda fotoğraf çekmek, sadece farklı detayları, serüvenleri fotoğraflamak kanımca daha iyi. Çok fotoğrafla "anı" biriktirelim derken, "an"ı kaçırıyoruz. Bir gözümüz kapalı, diğer gözümüz bir delikte sürekli fotoğraf çekmek yerine "an"ı yaşarsak, gerçek anlamda "anı" biriktiririz bence, yanılıyor muyum?

________________
* Bir süre önce koku duyumu tümüyle kaybettim de, o yüzden "benim için dört duyu" dedim.  Yapılan incelemeler sonucunda doktor bunun geçirdiğim sinüzit nedeniyle olduğunu söyledi.  Yaklaşık bir aydır ilaç tedavisi görüyorum, ama henüz bir gelişme olmadı.

Hiç yorum yok: