13 Ekim 2006 Cuma

Sokak düğünleri

Bu akşam bir sürü iş yapacaktım evde. Ama yapamıyorum. Havanın soğuk olmasına karşın, bugün, yani 13 Ekim 2006 Cuma gecesi evimin önünde camları zangırdatan bir sokak düğünü var. Sokak düğünlerini açıkça yasaklayan yasaya rağmen, ne zabıta ne de polis düğünlere müdahale ediyor. Yasa var, ama işletilmiyor. Bu yıla kadar, gece 12'den önce sokak düğünleri serbestti. Yeni yapılan yasa değişikliğiyle tümden yasaklandı. Ama yasak, düğünleri azaltmadı, artırdı. Sokak düğüncüleri istedikleri kadar gürültü yapabiliyorlar, evlerinde olanlar ise bu gürültüyü çekmeye mahkum. Ya da evlerini düğün süresince terkedecekler. "Ya sev, ya terket," mantığı her yerde yani. Yazık...

Daha fazla yazardım bu konuda, ama dayanamıyorum bu gürültüye, bir an önce evden kendimi atmam gerek. Soğuğa rağmen evden uzakta bir sokakta geçireceğim geceyi.

2 yorum:

Aysel Özkan dedi ki...

Aynı olay benim de başıma defalarca geldi, özellikle yaz akşamları evimin terasında, uzatıp bacaklarımı İzmir Körfezi'ne dogru, sessiz, uzaktan bir göz-gönül takibi yapmak istediğim zamanlarda... Bir türlü yalnız kalamadım yazın, ne bakçemde, ne terasımda ne de sımsıkı kapalı kapılar ardındaki küçük odamda. Bulunduğum mekanlarda hep insanların bencilce eğlenceleri(!)ve hiç durmadan halay çektikleri sokak düğünleri vardı...Ama doğrusunu isterseniz soğuk havada bir sokak düğünü de iyice kötü olmuş. Ben en azından üşümek zorunda kalmadım hiç. Ne yapmak lazım bilmiyorum. Bir kaç kez şikayet ettiğimiz oldu ancak soruna çözüm değildi.

Adsız dedi ki...

İnsanın insana saygısının olmadığını her gece her gece yaşıyorum , yazıklar olsun caaanımm İzmirimi İzmirlimi bu halde gürültüye mahkum eden vurdumduymaz saygısız insanlara (Bu insanlar İzmirli değiller olamazlar...) Ve üzülüyorum bizlere bu zulmü reva gören yetkililere. Bu kadar basit bir konuda ne kadar aciz kaldığım için kendimden utanıyorum.